Категории | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Търсене |
---|
Статистика |
---|
Онлайн 1 Гости: 1 Потребители: 0 |
Login form |
---|
Социални мрежи |
---|
Main » Articles » ТЕАТЪР |
В понеделник общинската зала ще приеме на сцената си постановката "Вечеря за двама". Режисьорът Бойко Илиев събира заедно актьорите Георги Кадурин, Аня Пенчева и Ани Михайлова. Спектакълът е коопродукция между Народния театър и Плевенската трупа. Пиесата е написана от испанския драматург Сантяго Монкада преди 10 години, а на българска сцена се поставя за първи път. „Героите откриват, че животът ни е даден, за да го живеем, той е прекрасен във всичките му възрасти, във всичките му нюанси, той просто трябва да бъде изживян пълноценно и не бива да живеем с миналото”, казва режисьорът Бойко Илиев. Постановката може да гледате на 11 март от 19:00 ч. в залата на Общината. Интервю с Георги Кадурин в медиата bgsever.info: Миналия петък плевенският театър отбеляза в афиша си ново заглавие - "Вечеря за двама" с режисьор Бойко Илиев и с участието на звездното трио Аня Пенчева, Георги Кадурин и Ани Михайлова. Малко преди премиерата на "Вечеря за двама" на плевенска сцена разговаряме с актьора Георги Кадурин - станал популярен и от телевизионния екран с ролята на Христо Атанасов в сериала "Стъклен дом", за конкретната роля, но и за миналото, бъдещето и настоящето на българския театър. - Г-н Кадурин, каква е вашата роля във "Вечеря за двама?" - Това е от т. нар. актьорски пиеси и тя има две задачи - от една страна да забавлява публиката, а от друга - да има повече смисъл в тази забава. Такива пиеси има много по света, но този автор - Сантяго Монкада, се справя доста сръчно. В шестата ми среща с Аня Пенчева, защото дотук пет пъти сме играли двойка в годините, сега се докопваме до драматургия, която е за моята възраст, но не за нейната. Пиесата е така направена, че трябва да има много леко актьорско общуване. Такива пиеси са много благодатни за актьорите и ние искаме да играем такива пиеси, където основното е общуването на актьорите на сцената - финесът, елегантността, чувството за хумор, смисълът и жизненият опит. - Продукцията е на плевенския театър, но вие идвате от София. - Това е малко извънкласна работа - репетиционният период не е на мястото, където ще се играе. Напоследък провинциалните театри правят много често това, заради новата система за субсидиране на продаден билет. Взимат хора, които са познати от екрана, правят постановка и по този начин се изпълнява планът. Минусът е, че трупата на театъра не диша спокойно. - Не се ли опасявате, че зрителите в театъра ще търсят Христо от "Стъклен дом"? - Преди тази пиеса Аня Пенчева има около 90 роли в театъра, аз също. Тя има и около 30 - 40 роли в киното. "Стъклен дом" не е дошъл от въздуха, преди това нещо си правил, живял си. - Но младите едва ли го знаят. - Темата за младите и отношението им към театъра е много голяма. Тук е виновен вече самият театър, зрителят не е виновен. Ама се смеел на простотии, не обичал сериозните произведения. Виновна е цялата ни система, която е нарушена някъде във времето, изкривена е. И когато идва една такава бърза, агресивна комерсиализация на всичко, в малки страни като България тази деформация е още по-голяма. Макар че и на Запад не е по-весел въпросът за истинското, красивото и стойностното. - Ако не ставаше дума за пари, кое ви е по на сърце - театърът или киното? - Естествено, че театърът. Той е много приятно място да се занимаваш с изява. Всичко се случва на момента, дишаш с публиката и ако можеш да го направиш така, че да ти е удоволствие, е много приятно. А киното е бързата слава, особено телевизията, в което няма нищо лошо. Актьорът не е творец, той е изпълнител, но в театъра си малко по-близо до творчеството. - Вие защо станахте актьор? - Когато бяхме млади, най-силните театри бяха в провинцията. Аз затова станах артист, защото тогава учех в Пазарджик, а техният театър беше великолепен. Идваха с автобуси от София, за да гледат постановка. Аз, Янина Кашева и Димитър Марин затова станахме артисти. Ако сега се върна назад, няма да стана артист. Бил съм актьор, директор, бил съм и чистач в театъра. От това взимахме повече пари, отколкото ни бяха актьорските заплати.
| |
Views: 1521
| Tags: |
Total comments: 0 | |