Категории | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Търсене |
---|
Статистика |
---|
Онлайн 1 Гости: 1 Потребители: 0 |
Login form |
---|
Социални мрежи |
---|
Main » Articles » ТЕАТЪР |
Не
трябва да отговаря на очакванията и вкусовете на никого През предстоящите седмици на сцената на театъра ще се възобновят изключително успешните представления от предишни сезони, а именно „Женитба” и "Представянето на пиесата"Хамлет" в село Долно Туткаво". Второто ще се играе даже на Международния ден на театъра. Това е добър повод да се срещна с режисьора на двете постановки Гаро Ашикян и да поговорим за Театър. Разговорът винаги съм си го представяла там - на онова градско пространство, предназначено за свободен шахмат. Място в непосредствена близост до театъра. Място, на което е най-вероятно да го видите, когато е в Пазарджик. Гаро е от онези градски хора, без които обликът на града никога не би бил същия. Провокативен и атрактивен още от ученическите си години, в последствие е човекът, който преобръща каруцата на едно не добро управление на театъра. Управление, чиито последствия театърът понася още. В хода на разговора го питам, дали е бунтар и подхвърлям, че е градска легенда, като разчитам на усета му за самоирония. Той отговаря, че нещата просто му се получават така: „Не го правя целенасочено, не си давам зор, така се получава.” И тъй като все пак разговорът е за постановките се интересувам от мотивите да постави „Женитба” на Гогол. „Гогол е автор, който когато и да го правиш вече си закъснял. Винаги може да произнесеш своята гледна точка. Той дава много възможности за интерпретация. По-трудно е да го реализираш.” Съдейки по успехът, който последва пиесата, Гаро Ашикян е преодолял тази трудност. Постановката има Икар 2009 за най-добро представление, рекордьор е по брой спектакли. Награди получават режисьорът Гаро Ашикян и актьорите Добрин Досев, Мира Янева и Тодор Кайков на Националния фестивал на малките театрални форми във Враца през 2009 г. „Женитбата е прост акт – двама души се женят, или има любов или няма.” – продължава да разкрива своят замисъл за пиесата – „Но по-внимателните зрители могат да открият и по-едри, екзистенциални зависимости. Женитбата извадена от частния случай е една голяма промяна. До каква степен може човек да поеме отговорност не само за себе си. Когато някой не иска да поеме отговорност, той се отклонява съществено от конвенционалното и става изключение.” Гаро смята, че пиесата е театрална ценност и изобилства от теми и ситуации, от които хората на театъра могат да намират храна. Преди да преминем към следващата пиеса, подхващам темата за реформата в театъра. Не може да приеме политиката на театрите, които поставят вариетни комедии и канят куп популярни лица от телевизията, надявайки се да напълнят салона си. Нарича ги бракониери и се изказва за всички под административната шапка на отдел „Култура”: „Когато си тесногръд на такава позиция, няма как да се очаква нещо по-различно от хората в града. Та те идват на театър само, когато има някакво официално събитие и гледат да си кажат речта в началото, за да си тръгнат. Заради всички като тях реших да поставя „Представянето на пиесата "Хамлет" в село Долно Туткаво”. Пиесата се занимава с бъдещия ден, което е заслуга на интерпретацията”. И отново прави препратка с реалността: ”С постъпките на всички тия хора, ние ще се превърнем в долно нещастно село. Опитвам се да светна една червена лампичка.”Пиесата разказва за авършва Академия за музикално и танцово изкуство в Пловдив, специалност композиция в класа на проф. Иван Спасов Красноречив жест правят актьорите от пазарджишката трупа, които са
заявявили пред новото ръководство позицията си Гаро Ашикян да бъде
назначен като щатен режисьор в театъра. Привличането на Гаро Ашикян в трупата на пазарджишкия театър е една страхотна възможност за новото ръководство, трупата, театъра и града ни.
Постановки: "Кайн” от Байрон, ДТ – Смолян ; "Пуякът” от Мрожек, НАТФИЗ "Кр. Сарафов”; "Тартюф” от Молиер, НАТФИЗ "Кр. Сарафов”; "Хубавата Клара” от Фасбиндер, ДТ – Благоевград; "Господин Паул” от Танкред Дорст, Малък градски театър "Зад канала”; "Олеана” от Мамет, Фестивален център – Варна; "Delete” от Баурезима, Театър "София”; "Женитба” от Гогол, Срумица /Р.Македония; "Ревизор” от Гогол, ДТ – Благоевград; "Господин Колперт” от Гизелман, ДТ - Стара Загора; "Закуска, обяд, вечеря” от Мошина, ДТ – Благоевград; „Боговете” от Георги Данаилов, Сатиричен театър; "Еснафска сватба" от Б.Брехт, Срумица /Р.Македония; "Женитба” от Гогол, ДТ - Пазарджик ; "Онзи, който се хили" от Венцислав Кулев, Народен театър „Иван Вазов” Автор на музика за театрални постановки и
филми.
| |
Views: 1787
| Tags: |
Total comments: 0 | |